Master cylinder functioning-sorry,but in portuguese.

Questions and requests about Technical Repairs of the CCKW
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Fernando Mendes
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Master cylinder functioning-sorry,but in portuguese.

Post by Fernando Mendes »

No Avanço:quando pressionamos o pedal do freio,somente vai começar a haver pressão hidráulica nos condutos no momento em que o copo primário de borracha ultrapassar o orifício de retorno,que é menor e mais a frente no leito do cilindro.O líquido de freio irá ser pressionado até os condutos passando pelos orifícios do copo de aço na válvula da frente do cilindro comprimindo a borracha existente a frente desta válvula.
No Recuo:liberando a pressão no pedal do freio,a mola recuperadora trará de volta o pistão e seu copo primário de borracha.O líquido retorna ao cilindro passando por fora do copo de aço na válvula da frente do cilindro.O pistão e o copo primário voltam a sua posição inicial antes do líquido dos condutos encher o cilindro.Com isto será formada uma depressão momentânea à frente do copo primário.O líquido será obrigado a passar do reservatório para o cilindro pelo orifício de admissão,que é o maior e mais atrás,atravessando os orifícios na cabeça do pistão e forçando os bordos do copo primário ultrapassa-o restabelecendo o equilíbrio.O líquido que acabou de entrar vai preencher aquele espaço à frente do copo primário que havia antes uma depressão momentânea.Tudo agora volta ao repouso.Pronto para uma nova operação. :D
Jeep Willys MB DoD dec,16 1942 s/n:196275
Dodge B3-B 4x2 1952 s/n:90099559
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Fernando Mendes
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Re: Master cylinder functioning-sorry,but in portuguese.

Post by Fernando Mendes »

Quickie translation from babefish:

In the Advance: when we pressure the pedal of the brake, only goes to start to have hydraulical pressure in the conduits at the moment where the primary rubber cup to exceed the return orifice, that is lesser and more the front in the stream bed of the cylinder. The brake liquid will go to be pressured until the conduits passing for the orifices of the steel cup in the valve of the front of the cylinder compressing the existing rubber the front of this valve. In the Jib: liberating the pressure in the pedal of the brake, the recuperating spring will bring in return the piston and its primary cup of rubber. The liquid returns to the cylinder passing for is of the steel cup in the valve of the front of the cylinder. The piston and the primary cup come back its initial position before the liquid of the conduits fulling the cylinder. With this a momentânea depression to the front of the primary cup will be formed. The liquid will be obliged to pass of the reservoir for the cylinder for the admission orifice, that is the greater and more behind, crossing the orifices in the head of the piston e forcing the edges of the primary cup exceeds reestablishing it the balance. The liquid that finished to enter goes to fill that space to the front of the primary cup that had a momentânea depression before. Everything now comes back to the rest. Soon for a new operation. :D
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